Vores umiddelbare reaktion på ‘Joker’ med Joaquin Phoenix efter verdenspremieren i Venedig

Jokere morgenrunde

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik. Jim Gordons kommentar i slutningen af Nolans Batman Begins lægger op til uundgåeligheden, og faren forbundet med det. Syv år senere fungerede denne udtalelse som en meta-kommentar på Dark Knight-trilogiens afslutning. Selvom der var masser af gode ideer i Rises, kollapsede den næsten under vægten af sine ambitioner; intimiteten måtte vige pladsen, og en større krig og belejring af Gotham tog al fokus.

Suicide Squad

Den klassiske form for tyrefægtning er vendt på hovedet i dette underholdende plus spændende spil fra Elf Studios. Spillemaskinen Wild Toro gør nemlig op inklusive den traditionelle forståelse af tyrefægtning, da det er tyren, der lider på bekostning af publikums fornøjelse. Det er nemlig ikke tyren, men derimod matadoren, der kommer i store problemer pr. dette sjove og skæve spil. Det er ikke tyren, der bliver jaget rundt i arenaen, men derimod matadoren. Spillets hovedperson er den vilde plus ustyrlige tyr ved navn Toro, der jagter den hensynsløse og usle matadorspil på flugt. Spillet er simpelt, sjovt og let at følge, hvorfor det er svært ikke at blive revet med i dette stemningsfulde, sjove plus underholdende spil. Underholdningsniveauet er skruet under og grundigt op i spillemaskinen Wild Toro. Det skøre twist i historiens plot er med til at skabe spillet utroligt sjovt og vildt. Når du spiller Wild Toro, bliver man revet med ind i et andet univers.

TOTAL VURDERING

Reel er Jokeren, som vi kender dyreham med ansigtsmaling, grønt hår og kulørte jakkesæt, kun med i filmen pr. omtrent tyve minutter. Todd Phillips gavegiver i stedet sit bud på aldeles oprindelseshistorie, der går bag om personen, Jokeren var, inden han blev superskurk, og det er langt hen via vejen en vellykket anti superheltefilm blandet med et karakterstudie, som man ikke ser ofte i mainstreamfilm i nedgøre dage. Joaquin Phoenix spiller Arthur Fleck, en sørgelig mand, der bor hjemme hos sin mor og arbejder hvordan hospitalsklovn til daglig, selvom hans livløse, furede ansigt er det sidste, der vil kunne opmuntre et barn. Fleck er dybt ubehagelig at se på: Når han griner, lyder det, hvordan om han græder, og smerten pr. hans ansigt er ikke til at tage fejl af. Når han retoriker, er stemmen så skrøbelig, at de nærmest ikke hører ham. Han er den slags person, der normalt går i et med tapetet — undtagen når han bryder ud i ustyrlige grineflip, som han undskylder over foran måbende forbipasserende ved at give kompagni et visitkort, der forklarer, at andrik har en diagnose. Byen flyder på med skrald, mens samfundets svageste bliver trådt på dagligt, hvilket Fleck mærker på egen krop, da han bliver overfaldet i filmens allerførste scene.